اوقات شرعی
       
      •  
        منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد
        تعداد بازدید: 127
        کد: 191579
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
        همزمان با آغاز دهه فجر انجام می شود؛

        اجرای رسمی طرح حذف جارچیان و فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

        وی به اهداف کلی اجرای طرح ممنوع شدن فروش بلیت و حذف دلالان در پایانه امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: حرکت در مسیر تحقق شهر هوشمند، صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای سطح خدمات به زائران و مسافران، ایجاد نظم در فعالیت های بخش حمل و نقل مسافر، حذف دلالی و واسطه گری در سطح پایانه، کاهش ترافیک شهری با حذف سفرهای درونشهری غیر ضروری و ترغیب بخش خصوصی در توسعه سرمایه گذاری و نوسازی ناوگان بخشی از اهداف اجرای این طرح بوده است.
         اجرای رسمی طرح حذف جارچیان و فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

         مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد از آغاز اجرای آزمایشی طرح حذف جارچیان و فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) خبر داد.
        به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محسن شریعتی در این خصوص گفت: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در مشهد، این شهر سالانه شاهد حضور حدود 30 میلیون زائر داخلی و خارجی است که 50 درصد از این تعداد زائر از خدمات پایانه مسافربری امام رضا(ع) استفاده می کنند.
        وی افزود: باتوجه به حجم بالای تردد از پایانه مسافربری امام رضا(ع) مدیریت شهری مشهد در سال های گذشته تلاش کرده است با توسعه خدمات و افزایش امکانات گام های موثری در جهت افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران بر دارد.
        وی با بیان این که یکی ازچالش ها به ویژه در ایام پیک مسافر در پایانه امام رضا(ع) تهیه بلیت است اظهار کرد: این موضوع مشکلاتی از جمله حضور جارچیان و دلالان و در پی آن نارضایتی مردم را به دنبال داشت، لذا با توجه به این موضوع اجرای طرح الگوی ارائه خدمات با تکیه بر توسعه فناوری ها و حرکت در چهارچوب شهر هوشمند و ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه و فروش بلیت الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت.
        وی به اهداف کلی اجرای طرح ممنوع شدن فروش بلیت و حذف دلالان در پایانه امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: حرکت در مسیر تحقق شهر هوشمند، صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای سطح خدمات به زائران و مسافران، ایجاد نظم در فعالیت های بخش حمل و نقل مسافر، حذف دلالی و واسطه گری در سطح پایانه، کاهش ترافیک شهری با حذف سفرهای درونشهری غیر ضروری و ترغیب بخش خصوصی در توسعه سرمایه گذاری و نوسازی ناوگان بخشی از اهداف اجرای این طرح بوده است.
        شریعتی با اشاره به مستندات قانونی این طرح اضافه کرد: بر اساس ماده 18 ضوابط تاسیس و بهره برداری شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر داخلی، شعبه یا نمایندگی مکلف است با تاسیس دفاتر فروش بلیت یا انعقاد قرارداد با دفاتر خدمات مسافرتی در آژانس های هواپیمائی و دفاتر فروش بلیت قطار و... نسبت به ارائه خدمات فروش بلیت به مسافران اقدام کند، به نحوی که فروش بلیت در پایانه ها صرفاً برای موارد خاص انجام پذیرد.
        مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری امام رضا(ع) ادامه داد: در مرحله اول امکان فروش حضوری بلیت صرفا یک ساعت مانده به آغاز سفر هم زمان با شروع طرح به مدت سه ماه توسط پیمانکار انجام و دردمرحله دوم فروش بلیت به صورت کامل به خارج از پایانه و از طریق سامانه های الکترونیک و دفاتر فروش بلیت انجام خواهد شد.
        وی با بیان این که کارکنان مستقر در دفاتر شرکت های مسافربری صرفا خدمات صدور صورت وضعیت، راهنمایی و پیگیری مشکلات و مسافران را در پایانه انجام خواهند داد، اظهارکرد: برای این کار کلیه غرفه های شرکت های مسافربری جهت انجام امور ترافیکی به صورت تجمیعی در سالن یک پایانه امام رضا(ع) مستقر شده اند.
        وی تصریح کرد: با توجه به این که ورود و خروج مسافران به محل سوار و پیاده شدن به اتوبوس ها از طریق گیت و بارکد بلیت انجام خواهد شد شرکت های مسافربری ملزم به ارائه و فروش بلیت مخصوص هر نفر با نام و مشخصات وددرج کد ملی هستند.
        شریعتی به ایزوله کردن سالن های ترانزیت و محل سوار و پیاده شدن مسافران و حذف جارچیان از پایانه مسافربری امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: تبصره 8 ماده یک ضوابط حمل و نقل مسافر موضوع ماده 9 تخلفات رانندگی نیز بردممنوعیت استفاده و به کارگیری از روش های غیر مجاز از قبیل جارزدن و ... برای جذب مسافر و فروش بلیت اشاره دارد.
        وی اضافه کرد: لذا در این راستا و برای جلوگیری از ورود جارچیان و دلالان محدودسازی و مدیریت دسترسی به سکوها و جایگاه ها و مسدود کردن سایر راه های دسترسی تغییر کاربری سالن های فروش بلیت به سالن های ترانزیت انجام شده است.
        مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: با اجرای این طرح ورود به سالن ترانزیت و محل پیاده و سوار شدن مسافر تنها از طریق گیت های الکترونیک امکان پذیر خواهد بود که اکنون این گیت ها نصب شده است.
        وی افزود: همچنین اصلاح ساختار فیزیکی محیط پایانه، مدیریت بهره برداری ازفضاها، محدود سازی فضای انتقال ایستگاه تخلیه فعلی اتوبوسرانی و تاکسیرانی به مجاورت هسته مرکزی نیز انجام شده است.
        وی به اطلاع رسانی، پاسخگویی و نظارت بر عرضه خدمات در راستای اجرای این طرح اشاره و اظهارکرد: برای آگاهی زائران و مسافران از اجرای طرح ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه امام رضا (ع) این موضوع از طریق مانیتورها و سیستم های صوتی پایانه مسافربری، بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر، قطار شهری، اتوبوسرانی و تاکسی های شهری، نشریات و صدا و سیمای خراسان در حال انجام است.
        وی اضافه کرد: علاوه بر این اجرای طرح ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه مسافربری امام رضا(ع) به ستاد اجرایی خدمات سفر کشور اعلام شده است تا به کلیه ستادهای اجرایی استان ها در سراسر کشور اطلاع رسانی شود.
        شریعتی گفت: در مجموع اجرای این طرح و فروش بلیت از طریق الکترونیک به نام افراد و حذف جارچیان امنیت مسافران و امکان استفاده از ظرفیت های قانونی در صورت بروز تخلف یا هرگونه حادثه ای را به دنبال خواهد داشت.
        مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد ادامه داد: درحال حاضر زیرساخت های اجرای طرح ممنوعیت فروش بلیت و حذف جارچیان در پایانه امام رضا(ع) آماده وداجرای آزمایشی طرح آغاز شده است و پس از رفع نواقص احتمالی در دوره آزمایشی این طرح به صورت رسمی در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید

        تعداد بازدید: 127
        نام:
        پست الکترونیک:
        شرح نظر:
        کد امنیتی:
         
        1 1
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر